5 Yaş öğrenci

Aralık ayını ve tabi yeni bir yılı karşılamaya heyecanla hazırlanıyoruz.2013 yılının dolu dolu ve neşeli geçmesi dileğiyle.

 KASIM AYINDA NELER YAPACAĞIZ?

 -9 Kasım’da Mevlana Kültür Merkezine ‘’Okul Günleri’’ adlı çocuk oyununu izleyeceğiz.

 -10 Kasım Atatük ün ölüm yıldönümünü saygıyla anacağız. ATA mıza çiçekler sunacağız, şiirler okuyacağız.

 -12 Kasım’da Alsancak Atatürk Müzesini ziyaret edeceğiz.Atatürk ün yaşamış olduğu evi odaların görkeminden mutlaka etkileneceğiz.

 -Çim adam yapıp yeşerteceğiz.

 -Askı ile neler yaparız? Projemiz tamamlandı.Sınıfımız güzelleşiyor.

 -Kurban Bayramından gelen resimleri okul dış panomuzda sergiledik.

 -’24 Kasım Öğretmenler Gününü 5-6 yaş arkadaşlarımızın söylediği şiir ve şarkılarla kutladık.

 

 

ARALIK

 AMAÇ VE KAZANIMLAR

 PSİKOMOTOR ALAN

 Amaç 2:El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.

 KAZANIM KBD-8:Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir

 KBD 12:Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar

 KBD 13:Malzemelri istenilen nitelikte keser

 AMAÇ-4:Küçük kas kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme

 KBD-4:Malzemelere elleriyle şekil verir

 KBD:Malzemelere araç kullanarak şekil verir

 SOSYAL DUYGUSAL ALAN

 Amaç 10:Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme

 KBD 1:Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler

 KBD 2:Aynı kişinin faklı rolleri olduğunu söyler

 KBD 3: Kendi kültürünün belli başlı özelliklerini açıklar

 Amaç 11: Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme

 KBD-7:Ürünlerini çeşitli yollarla sunar

 

DİL ALANI

 Amaç 4:Kendini sözel olarak ifade edebilme

 KBD 1: Dinlediklerinde yeni sözcükler fark eder

 KBD-2: Yeni sözcüklerin anlamını sorar

 

BİLİŞSEL ALAN

 Amaç-17:Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme

 KBD-1:Olayları oluş sırasına göre söyler

 KBD-2:Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır

 KBD-3:Zamanı bildiren araçların işlerini açıklar

 

ÖZBAKIM BECERİLERİ:

 Amaç 2:Giysilerini giyme ve çıkarabilme

 KBD-1:Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer

 KBD-2:Giysilerini yardımsız giyer ve çıkarır

 Amaç:Doğru beslenmenin önemini fark edebilme

 KBD-1:Yiyecekleri ayrım yapmadan yer içer

 

PROJELERİMİZ

 -Yeni yıl

 -Değerler Eğitimi: Dürüstlük

 -Ayakkabılar

 

 

 

ETKİNLİKLERİMİZ

 

 Proje konusu ile ilgili olarak yapılan beyin fırtınasında çocukların konu hakkındaki düşünceleri, neleri öğrenmek istedikleri sorularla değerlendirilerek, alınan cevaplar panoya yazılır ve resimleri çocuklara yaptırılarak çalışmaların ilgi çekici hale gelmesi sağlanır.

 

 SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ (İLGİ KÖŞELERİNDE OYUN )

 Serbest zaman etkinlikleri çocuğun yaratıcılığını geliştirme, kendini ifade etmesini sağlama, yardımlaşma, paylaşma, işbirliği, başladığı işi sonuçlandırma konusunda kararlı olma, sorumluluk alma, problem çözme, neden-sonuç ilişkisi kurma açısından çok önemlidir.

 Projelerimizin amacına uygun malzemelerle zenginleştirilmiş ilgi köşelerinde ( Blok, Evcilik, Eğitici Masa Oyuncakları, Kitap, Fen ve Matematik Köşelerinde) kendi seçimleri doğrultusunda çalışmalarını sürdürürler.

 

 TÜRKÇE ETKİNLİKLERİ

 Çocuklarımızla  Dünyamız-uzay-gökyüzü, ayakkabılar, insan hakları, dürüstlük, iletişim,, aksesuarlar, yeni yıl, gün-ay-yıl oluşumları hakkında sohbet edeceğiz. Ve;

 İnsan hakları deyince aklınıza ne geliyor?

 -İnsan hakları ne için vardır? Olmasaydı ne olurdu?

 · Ayakkabıyı giymek dışında başka ne işlerde kullanabiliriz?

 · Ayakkabıların hepsi aynı olsaydı nasıl olurdu?

 · Yağmurdan koruyan bir ayakkabı tasarlayacak olsaydınız bu nasıl bir ayakkabı olurdu?

 · Dürüst olmak ne demektir?

 · Sizce dünyanın şekli nasıldır?

 · Dünyada hiç denizler olmasaydı ne olurdu?

 · Gökyüzünde bir yıldız olsaydın neler hissederdin?

 · Haberleşme ne demektir?

 · İletişim kuramasaydık ne olurdu?

 · Hiçbir haberleşme aracı olmasaydı, siz bir haberleşme aracı tasarlasaydınız bu ne olurdu?

 · Haberleşme araçlarımız nelerdir?

 · Siz hangi iletişim araçlarını kullanıyorsunuz?

· Telefonda konuşurken nelere dikkat etmeliyiz?

 · Bir mektup yazsaydın kime yazmak isterdin? Neden?

 · Yeni yılda neler yapmak istersiniz?

 · Yeni yıl için bir şarkı besteleyebilir misin? 

 

Sorularını sorarak;

 

  • Yılbaşı masalı
  • Çam ağacı
  • Poldi uçuyor
  • Çalan telefonla gelen haberler

 

· Çocuk hakları

 · Ay dede

 · Saklambaç oynayan güneş

 · Yeni yıl

 Hikayelerini okuyarak, anlatarak,dramatize ederek,resimleyerek, kuklalar ile canlandırarak, bilmeceler, tekerlemeler, şiirler ve parmak oyunları öğreterek Türkçe etkinliklerini gerçekleştireceğiz.

 Tekerleme  : Cam,Kelebek,Bir çocuk

 Şiir  : mevsimler,kardan adam,yeni yıl hoş geldin,trafik ışıkları

 Parmak Oyunu : yeni yıl,iki kedi,Ali ve Ayşe,dünya

 Bilmece  : Eldiven,dünya,kar,yıldız,telefon,televizyon,yeni yıl,çam ağacı

  Kelebek:Rengarenk o şirin o kanatlar

   İlkbaharın gülü yapraklar

   Solmuş ne yazık ölecekler

   Mahsun kelebekler

   Bak ne neşeli çiftler var

   Bir çiçek üstüne konmuş

   Dur sessizce tutalım tutalım dur,

   Sesini kıs yaramaz kız

   Yakaladım yaşa…

 

ÇOCUK VE FELSEFE

 Sizce dürüstlük ne demektir?

 

OYUN / DRAMATİZASYON ETKİNLİKLERİ

 · Yüzük saklama

 · Zürafanın aşkı

 · Mevsimler

 · Örümcek kardeş

 · Sıcak-soğuk

 · Yağmur-kar-dolu

 · Kış geldi

 · Nene-dede

 · Ayna

 MÜZİK ETKİNLİKLERİ / ORFF ÇALIŞMALARI

 · Ritim çalışmaları

· Kelebekler

· İki elde on parmak

· Telefonun delikleri

· Bir çocuk

· Kardan Adam

· Hoş geldin yeni yıl

 

YARATICI SANAT ETKİNLİKLERİ

 Yoğurma maddeleri: tuz seramiği- kil hamuru

 Boya Çalışmaları    : ip baskısı,anahtar baskısı,kazıma, serbest resim

 Kağıt Çalışmaları   : yeni yıl kartı,telefon ,uzay gemisi

 Kolaj Çalışmaları   : dünyamız,ayakkabı tasarımı,aksesuar tasarlam

 

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI KAVRAMLAR

 Soyut-Somut  : dünya,uzay, gökyüzü, ayakkabı, dürüstlük, iletişim, haberleşme, yerli malları, gün ,ay

 Zıt Kavramlar :Taze-bayat/içinde-dışında/sıcak-soğuk/aşağı-yukarı/ eski-yeni önce-şimdi-sonra/gece-gündüz/aydınlık-karanlık

 Sayı Kavramı  :1-10 arası sayıları ritmik sayma

 Renk Kavramı  :ara renkler

 Şekil Kavramı  :dikdörtgen

 

 

FEN VE MATEMATİK ETKİNLİKLERİ

  -Geometrik şekilleri kopya etmek

 · 1-5 arası sayılar ile sembolleri eşleştirme

 DENEY

 · Gece-gündüz deneyi

 · Birebir eşleme çalışması

 · Elektriklenme nasıl oluşur

 -Çamur nasıl oluşur?

 

BİTKİ YETİŞTİRME

 · Çiçek yetiştirme(ayakkabı içinde)

 

HAYVAN BESLEME

 · Köpek besleme

 

MUTFAK ÇALIŞMASI

 · Yeni yıl pastası yapalım

 

 AİLE KATILIMI

 · Birlikte bir yakınımıza mektup yazabilir miyiz?

 · Birlikte yeni yıl kartı yapabilir miyiz?

 · Sayı grafiği oluşturma

 

KONUK: Velilerimiz

 

 GEZİ: Parti evi

 Tiyatro

 Resim sergisi

 Diş doktoru